Chceme-li naplnit vizi, aby se každé dítě ve škole učilo naplno a s radostí, s rovnými šancemi a ze školy odcházelo připravené na výzvy a příležitosti světa 21. století, potřebujeme na českých školách kvalitní učitele. A ti zase potřebují co nejlepší pregraduální vzdělání.
Spojujeme proto síly a budujeme komunitu vzdělavatelů budoucích učitelů.
Kdo je do komunity zapojen?
Komunita propojuje všechny aktéry podílející se na pregraduální přípravě budoucích učitelů.
Jsou mezi námi:
- vyučující oboru, oborové didaktiky, pedagogických a psychologických předmětů z fakult připravujících učitele;
- učitelé ZŠ nebo SŠ, kteří provázejí studenty učitelství na praxích;
- lektoři organizací spolupracujících s fakultami připravujícími učitele;
- ředitelé základních nebo středních škol, které se podílejí na přípravě budoucích učitelů.
TVOŘÍME PROSTOR PRO SDÍLENÍ, ROZVOJ A INSPIRACI
Úspěch zahraničních vzdělávacích systémů je založen na úzkém propojení mezi všemi typy
vysokoškolských vzdělavatelů budoucích učitelů a učiteli základních a středních škol, u nichž
studenti praktikují.
Věříme, že komunita je funkční platformou vzdělavatelů budoucích učitelů, která nabízí prostor
pro sdílení, rozvoj a inspiraci. Věříme, že spolu toho zvládneme daleko více.
První setkání proběhlo 1. 12. 2020.
ZKVALITŇUJEME PROFESNÍ PŘÍPRAVU UČITELŮ. SPOLEČNĚ.
vize budoucího stavu školství
Všechny děti se učí naplno a s radostí, s rovnými šancemi a ze školy odcházejí připravené na výzvy a příležitosti světa 21. století.
vize komunity
Díky kvalitní profesní přípravě jsou v České republice učitelé, kteří vědí, kam jdou, vytvářejí a udržují vztahy založené na vzájemné důvěře, vytvářejí podnětné příležitosti pro učení každého
dítěte a reflektují svou práci s oporou o důkazy.
klíčové pilíře a hodnoty komunity
Co děláme
- Rozvíjíme spolupráci mezi všemi aktéry profesní přípravy učitelů – vysokoškolskými vzdělavateli a provázejícími učiteli z praxe.
- Ve veřejném prostoru prezentujeme postoje, potřeby, zájmy a priority vzdělavatelů budoucích učitelů.
- Podporujeme profesní rozvoj a well-being vzdělavatelů učitelů, a tím ovlivňujeme kvalitu výuky v učitelských studijních programech a připravenost absolventů učitelských studijních programů na profesi.
- Usilujeme o celostní přístup k profesní přípravě učitelů, o zvýšení kvality vzdělávání učitelů, a tím i o profesionalizaci učitelského povolání.
- Přinášíme expertizu potřebnou pro systémovou změnu profesní přípravy učitelů.