V rámci setkání jsme se seznámili s daty týkajícími se vzdělávání a proběhla diskuze nad tím, jak je použít, abychom svou práci dělali co nejlépe.
Prezentace, které byly promítány v rámci setkání, jsou k dispozici na interním prostředí.
Byly prezentovány příspěvky:
- Jany Fikrlové a Matouše Bořkovce z MŠMT na téma Prezentace výsledků z Národního šetření vnímané připravenosti absolventů a začínajících učitelů
Cítí se absolventi, kteří již při studiu pracovali jako učitelé, více připraveni než ti, kteří zatím zaměstnáni nejsou? Se kterými činnostmi se absolventi během přípravy setkali a se kterými ne? Ve kterých kompetencích se cítí nejvíce připraveni pro praxi a ve kterých nejméně? Na tyto otázky odpovídá dotazníkové šetření, které na vzorku cca 2000 respondentů zkoumá, nakolik se čerství absolventi fakult připravujících učitele a začínající učitelé do 2 let cítí připraveni v kompetencích, které popisuje Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. Přináší tak důležité informace pro zacílení snah o další zkvalitňování přípravy učitelů.
- Karla Garguláka z PAQ Research na téma Jaká data týkající se vzdělávání a sociálních podmínek v ČR by měli znát ti, kteří připravují učitele. Zaměříme se na to, jaká data máme k dispozici o podmínkách, výstupech, výsledcích vzdělávání v území. Jak “čísla” číst, interpretovat a zároveň, jak poznatky, které máme k dispozici, můžeme promítnout do přípravy budoucích pedagogů.